onsdag, februari 01, 2012

Förändringar.

Jag har väldigt svårt att hantera förändringar, både stora och små. Självklart inser jag att alla förändringar inte är av ondo och att saker och ting måste förändras ibland. Men jag behöver tid att smälta det, annars får jag ångest.

Idag kallade man till ett extrainsatt personalmöte på jobbet. Man bjöd på tårta och berättade att vår VD avgår idag och lämnar posten åt vår produktionschef. Alla blev rätt chockade, men jag tror att jag var den enda som fick en klump i magen. Jag förstår att det var oundvikligt och jag visste att det skulle hända så småningom, men inte att man skulle ge besked samma dag som det händer.

Egentligen borde det inte påverka mig nämnvärt mycket, men nu har jag ångest, hjärtklappning, svettiga handflator och känner mig obehaglig till mods. Det känns som att man försökt dölja detta in i det sista och jag tycker inte om det. Det kommer säkert bli bra i slutändan men jag hade gärna fått lite förvarning för att kunna känna mig bekväm i den stora förändringen.

Inga kommentarer: