tisdag, januari 31, 2012

Sista dagen i januari.

Det märks i hela kroppen att ljuset håller på att komma tillbaka. Jag är mycket piggare och det blir lättare och lättare att gå upp på morgnarna. I söndags käkade jag brunch med syrran och sen tog vi en långpromenad på Djurgården i solskenet och solen värmde riktigt skönt. Våren är inte allt för långt borta nu.

De två senaste månaderna har varit ganska lugna och jag har valt att vara hemma mycket och fokusera på mitt välmående i form av träning och sömn. Det har varit riktigt bra, för jag var rätt sliten efter sommarens och höstens festande. Nu känner jag mig i form igen och februari kommer att bli en social månad. Jag har inbokade aktiviteter varje helg fram till mitten av mars och jag ser fram emot det. Efter två månaders "isolering" börjar jag bli lite smått uttråkad.

Jag kommer däremot ta det lugnt med alkoholen även i fortsättningen eftersom jag har insett att jag blir lite FÖR euforisk när jag dricker. Senast för några helger sedan, när jag var hemma hos mina föräldrar kände jag ett riktigt lyckorus och älskade allt och alla när jag druckit ett par glas vin. Det är naturligtvis inget fel i det, men det kan bli lite problematiskt eftersom det då blir svårt att sluta dricka i tid. Jag borde kanske inte dricka alls när jag äter medicinen, men jag hoppas att jag kan försöka hålla det på en kontrollerad nivå i stället för att inte kunna dricka alls.

Tack och hej gråa, tråkiga januari. Välkommen februari.

Inga kommentarer: