måndag, januari 23, 2012

Myrsteg.

Det gör inte ett dugg att det är måndag. Jag har haft en riktigt bra helg och jag känner mig pigg och full av energi.
Jobbet har gått som en dans och jag har även hunnit med lite andra saker, som att beställa samlade betygsdokument från de kommuner jag tidigare pluggat i.

Jag vet vad jag vill läsa i höst och den kursen finns på distans här på universitetet i min stad. Det är en 50%-kurs och jag tror att jag ska fixa det med jobb och annat, bara jag är målinriktad och fokuserad. Jag är klar med min lista för 2012 och det är bara att börja sätta igång att bocka av mina delmål. Jag ser fram emot det. Vissa saker på listan är enkla och roliga medan andra är lite tuffare och kommer att kräva en hel del engagemang, men det är skönt att ha strukturerade mål att arbeta emot. Man blir liksom lite mer säker på vad som är värt att lägga ner energi på och vad som är helt onödigt.

Det roliga är att vissa saker som jag vill göra får inte plats på årets lista. Tidigare kunde jag inte komma en enda sak som jag ville göra och nu har jag helt plötsligt helt orealistiskt många saker jag vill uppleva. Men, men, jag har tid på mig. Små, små steg framåt nötte terapeuterna in i våra huvuden. Inte ta några jättekliv, med risk för att misslyckas. Det är bättre att sätta upp realistiska små delmål på vägen fram till det stora målet.

Jag tar små myrsteg fram... och jag trivs med det.

Inga kommentarer: