onsdag, januari 25, 2012

Prioriteringar

Idag är en träningsfri dag och tur är väl det. Min kropp känns tung och stel och jag behöver verkligen vila. I måndags körde jag ett Styrka Medel pass och sprang 5 km efteråt. Igår körde jag ett Dans Fuego pass och jag tog ut vart enda steg så mina ben skakade hela vägen hem efteråt.

Jag ställde mig på vågen här om dagen och det visade sig att jag har gått ned 4 kilo på 3 veckor och eftersom jag har ätit ordentligt och tränat massor betyder det att det är ren fett-vikt som jag blivit av med. Härligt! Nu ska jag fortsätta att undvika vågen igen i 3 veckor och bara fokusera på att bli fast, stark och smidig. Jag har förresten kommit på en sak (det har tagit mig nästan 38 år att inse detta); man måste fylla på energiförrådet för att orka träna ordentligt. Tidigare kunde jag strunta i att äta på hela dagen och sedan gå och träna på tom mage. Det innebar alltid att jag inte orkade ge järnet när jag tränade och när jag sprang fick jag alltid håll. Nu har jag lärt mig att jag måste äta ca en timme innan jag tränar, annars orkar jag ingenting. Vilken enorm skillnad det blir på träningsresultaten när man äter.

I kväll ska jag hem till en kompis och äta middag. Det ska bli trevligt, även om jag egentligen borde vara hemma och tvätta. Eftersom det blir träning i morgon kväll igen så innebär det att jag inte kommer att hinna tvätta förrän på fredag. De senaste veckorna har jag bara varit hemma ett fåtal kvällar så allt hushållsarbete har verkligen blivit kraftigt eftersatt. Lägenheten behöver desperat städas, jag har knappt några rena kläder kvar och jag borde ta bort alla julsaker, men jag har bestämt att jag ska vara hemma på lördag så jag får ta tag i allt det där till helgen. Just nu prioriterar jag annat.

Inga kommentarer: