fredag, januari 20, 2012

Mål.

Äntligen fredag! För första gången på flera veckor vaknade jag pigg och utvilad i morse, jag har förmodligen sovit riktigt bra i natt.

Helgen kommer att gå i familjens tecken. I kväll blir det film och mys med sonen, förvisso utan godis för mig, men det är ok. I morgon blir det familjemiddag hemma hos föräldrarna för att fira mammas födelsedag. Jag ser fram emot att träffa familjen och speciellt mina fina syskon. Det är tråkigt att vi inte kan träffas oftare, men så blir det ju när man inte bor i samma stad.

Veckan har faktiskt gått ovanligt fort, förmodligen för att jag har haft fullt upp på alla plan, både på jobbet och hemma.
Jag har verkligen kommit igång med träningen nu och jag känner mig rastlös om jag inte tränat på någon dag. Målet är att träna fyra gånger i veckan. Några veckor har jag bara hunnit träna tre gånger, men nu prioriterar jag verkligen träningen och bokar in det i almanackan så att jag inte ska boka in mig på andra saker de dagarna när jag avsatt tid för träning.

Jag känner mig riktigt stolt över mig själv som slutat röka, tränar regelbundet och jobbar aktivt för att må bra. Det var ett mål som jag satte upp för mig själv förra året och jag har verkligen hållit mig till min plan. Det blev i för sig lite si och så med träningen i slutet av förra året eftersom jag gick ut för hårt och drog på mig en inflammation i fotleden, men jag lärde mig av det och nu ser jag till att inte överbelasta kroppen. Mitt mål är långsiktigt och jag vill fortsätta att träna regelbundet, även om jag kommer dra ner på träningen till 3 ggr/vecka när jag nått mitt viktmål.

Eller viktmål... jag väger mig inte längre. Det handlar inte om kilon utan om hur kläderna sitter. Det är ytterligare en sak som jag är stolt över. Jag ser inte längre mig själv som fet och värderar mig inte i hur smal jag är. Jag vill vara snygg och smal, naturligtvis, men framför allt vill jag må bra. Jag är trött på att misshandla mig själv psykiskt och fysiskt och därför har jag ändrat min målbild.

Vad gäller det här årets mål så jobbar jag fortfarande på att formulera dem. Jag har bestämt mig för att de ska vara färdiga senast första februari, så jag har fortfarande lite tid på mig. Målen kommer att handla om att ändra på saker i mitt liv som jag inte är nöjd med och jag har en grov ide om hur det ska se ut, men det återstår fortfarande att ta reda på hur det ska genomföras och inom vilken tids- och ekonomisk ram som det ska ske.

Inga kommentarer: